۹ آبان ۱۳۸۹، ۱۴:۰۰

حسینی درغرفه مهراعلام‌کرد:

قیمت دلار باز هم کاهش می‌یابد / ماجرای دستور واقعی شدن نرخ ارز

قیمت دلار باز هم کاهش می‌یابد / ماجرای دستور واقعی شدن نرخ ارز

وزیر امور اقتصادی و دارایی قیمت فعلی دلار در کشور را متعادل عنوان کرد و گفت: البته با توجه به افزایش قیمت نفت، درآمدهای ارزی و همچنین افزایش عرضه دلار، انتظار است که نرخ این نوع ارز در بازار باز هم کاهش یابد.

سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز یکشنبه در بازدید از هفدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از غرفه خبرگزاری مهر بازدید کرد.

حسینی در این بازدید در گفتگو با خبرنگار مهر درباره دستور رئیس جمهور مبنی بر واقعی شدن قیمت دلار در بازار با توجه به حجم ذخایر ارزی کشور گفت: طی فعالیت دولت نهم و دهم یکی از اولویتهای مدیریت اقتصادی کشور پرهیز و اجتناب از جایگزینی بازارهای غیر مالی به جای بازارهای مالی بوده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: به طور مثال، بازارهای موبایل، خودرو، زمین، مسکن و ... کالاهای بادوام هستند اما بازار کالاهای با دوام نباید جایگزین کالاهای سرمایه ای و پس انداز و وجوه شود و این مسئله سالها اقتصاد ایران را رنج می دهد.

وی یکی از این بازارها را بازار ارز عنوان کرد و گفت: ارز یک پول است نه یک ابزار مالی. سینی ادامه داد: اگر ما در این بازارها تعادل و ثبات را از دست بدهیم، منجر به ایجاد سفته بازی شده و وجوه، منابع و سرمایه هایی که می توانند به صورت سازنده در خدمت تولید، رشد اقتصادی و رفاه جامعه قرار گیرند، به منابع و مراجعی برای تورم تبدیل می شوند.

حسینی خاطر نشان کرد: طی چند سال اخیر با تلاشهای انجام شده دیگر افراد به سمت خرید موبایل نمی روند تا در آینده به فروش برسانند. در حال حاضر هزینه خرید تلفن همراه حتی به توسعه صنعت تولید این محصول هم کمک می کند.

این عضو کابینه دولت دهم با تاکید بر اینکه در مورد ارز نیز اینگونه بوده است، افزود: اگر تعادل و آرامش را در بازار ارز را از دست بدهیم و منجر به خرید ارز توسط افراد به امید فروش گرانتر آن در بازار شود نه اینکه افراد ارز را به امید تبدیل آن خریداری کنند این امر باعث بی تعادلی در بازار خواهد شد.

حسینی خاطر نشان کرد: همانگونه که گفته بودیم بانک مرکزی و سیستم بانکی با تدبیر و با اتکا و توان ناشی از ذخایر ارزی در فاصله کمتر از چند روز قیمت ارزی که از 1200 تومان عبور کرده و حتی به 1250 تومان نیز نزدیک شده بود و این قیمت کاملا کاذب بود را به قیمت متعادل بازگرداند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: امروز اگر کسی نیاز به ارز داشته باشد می تواند از طریق سیستم بانکی ارز مورد نظر را تامین کند و قیمتی که در حال حاضر در بازار وجود دارد، مناسب است.

وی تصریح کرد: البته با توجه به افزایش قیمت نفت، افزایش درآمدهای ارزی کشور و افزایش عرضه ارز انتظار است که نرخ دلار باز هم کاهش یابد.

کد خبر 1182089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha